Зони відповідальності на уроках та поза ними асистента вчителя, асистента дитини та вчителя – юридичне розʼяснення.

 

До редакції “Нової української школи” надходять звернення від освітян та батьків про навчання в школі дітей з ООП. Зокрема, деякі вчителі скаржаться на те, що асистенти на уроках “сидять на задніх партах та не долучаються до роботи”, а асистенти цікавляться, як розділені їхні з вчителем-предметником обовʼязки під час навчання.

Натомість деякі батьки дітей з ООП просять надати їм алгоритм дій, якщо учень потребує супроводу асистента дитини, а школа та РУО ігнорують цю вимогу.

 

Ми зібрали найпопулярніші запитання на цю тему. Відповіді на них читайте в юридичному роз’ясненні “Нової української школи”.

 

Зокрема, в новому матеріалі:

  • завдання асистента вчителя в інклюзивному класі;
  • обовʼязки вчителя-предметника в роботі з дітьми з ООП;
  • чи має асистент дитини бути постійно з учнем, які завдання асистента під час онлайн-навчання;
  • чи може асистент дитини відмовитися від супроводу одного учня і перейти працювати з іншим;
  • що робити, коли асистент дитини потрібен, але його не надають.

Для початку пропонуємо 4 важливих факти про асистента вчителя та асистента дитини:

1) асистент вчителя – це педагогічний працівник та учасник освітнього процесу, а асистент дитини не є педагогічним працівником, а учасником освітнього процесу може стати лише за умови допуску до нього (частина 1 статті 19, частина 7 статті 26 Закону України “Про повну загальну середню освіту” (далі – Закон), Перелік посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963);

2) асистента вчителя приймає на роботу керівник закладу освіти за трудовим договором (як правило, безстроковим) відповідно до Закону та законодавства про працю, а асистент дитини не призначається на посаду – ним може бути один із батьків (чи інший законний представник) дитини або уповноважена ними особа, соціальний робітник;

3) асистент вчителя, як педагогічний працівник, у практичній діяльності керується частинами 1–3 статті 54 Закону України “Про освіту” та статтями 22, 24, 40, 43, 49 Закону тощо, зокрема, у частині кваліфікаційних вимог, прав та обов’язків, а перелік його посадових обов’язків визначається посадовою інструкцією. Натомість асистент дитини керується частиною 4 статті 54 Закону України “Про освіту”, Умовами допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимоги до нього, а також укладеним договором (чи декількома договорами);

4) асистент вчителя забезпечує особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для учня з особливими освітніми потребами, а асистент дитини забезпечує соціальні потреби такого учня.

Наведені вище відмінності є відповіддю на більшість поставлених питань щодо розподілу обовʼязків асистента вчителя та асистента дитини.

 

Детальніше за посиланням: https://nus.org.ua/questions/zony-vidpovidalnosti-na-urokah-ta-poza-nymy-asystenta-vchytelya-asystenta-dytyny-ta-vchytelya-yurydychne-roz-yasnennya/

 

Інформація з: https://nus.org.ua/questions/zony-vidpovidalnosti-na-urokah-ta-poza-nymy-asystenta-vchytelya-asystenta-dytyny-ta-vchytelya-yurydychne-roz-yasnennya/