Як створити доступність у закладах освіти для осіб з порушенням зору.
Чому важливо розуміти питання доступності? Що важливо знати, починаючи поточні ремонти, реконструкцію будівель, приміщень закладів щодо їх доступності для здобувачів освіти з порушенням зору? Чи потрібно дотримуватися чинних ДБН, якщо ви вже використовуєте будівлю? Доступність для всіх, чи для окремої групи?
Читайте відповіді в статті.
ЩО ТАКЕ ДОСТУПНІСТЬ
Доступність – це одна з умов забезпечення права на освіту для всіх здобувачів освіти, у тому числі з інвалідністю. Різне розуміння та трактування питань доступності призводить до хаотичності в освітній політиці та є суттєвим бар’єром для формування її інклюзивності на всіх рівнях.
Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю в статті 9 наголошує, що держава має вжити належних заходів для забезпечення особам з інвалідністю доступу на рівні з іншими до фізичного оточення, транспорту, інформації, зв’язку, зокрема інформаційно-комунікаційних технологій і систем, а також до об’єктів та послуг у міських та сільських районах. Доступність у широкому розумінні є одним із принципів, на якому базується цей міжнародний документ.
Ратифікація Україною Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю надала можливість імплементувати питання доступності, універсального дизайну, розумного пристосування в законодавчо-нормативні акти, у тому числі в сфері освіти*. З огляду на те, що доступність стосується різних сфер освіти – інформації, комунікації, застосування асистивних технологій, навчального процесу, у цій статті ми зупинимося на питанні створення доступного шкільного середовища для здобувачів освіти з порушенням зору.
Норми архітектурної доступності викладені в ДБН, які затверджує Мінрегіон, це обов’язкові вимоги до об’єкта нормування та будівництва. В Україні є 111 державних будівельних норм. Наприклад, з 1 квітня 2019 року набрали чинності ДБН “Інклюзивність будинків та споруд” В.2.2-40:2018, які засновані на європейських стандартах і є базовим документом із питань створення інклюзивного простору. Також ДБН “Заклади освіти” В.2.2-3:2018 зобов’язує створити умови для безперешкодного доступу учнів із різними порушеннями до будівель, приміщень, спортивних майданчиків тощо.
Детальніше: https://nus.org.ua/view/yak-stvoryty-dostupnist-u-zakladah-osvity-dlya-osib-z-porushennyam-zoru/
Новини з: https://nus.org.ua/view/yak-stvoryty-dostupnist-u-zakladah-osvity-dlya-osib-z-porushennyam-zoru/